19.11.13

Vaccinfajten

Att oförberedd ge sig in på debatten om vaccin är inte värt det. Absolut inte. Att ge sig in på vacciondebatten trots att man är förberedd är knappast heller värt det. Speciellt inte om man hör till gruppen vaccin-kritiska. Då kan man ju fråga sig, vad har en småbarnsmamma för döljd agenda då hon i 6 års tid ägnat mycket av sin lediga tid åt att läsa in sig på vaccinproblematiken för att sedan gå ut i offentligheten för offentlig halshuggning? Vad har vaccinförespråkarna att vinna på att demonisera det hon lärt sig under sina 6 års studier som kvacksalveri? Det tåls att tänka på i den här världen som tycks vara fylld av information och mis-information, förutfattade meningar och sanningssökanden av alla de slag.

På basen av mina egna iakttagelser i en Facebook-debatt igår har jag bestämt mig för att inte engagera mig i det här ämnet destu mer offentligt. Det är det inte värt. Alla som kan läsa den här texten har också tillräckligt läsförmåga att själva läsa på och fatta sina beslut. Istället, det som jag finner ytterst intressant från ett legitimitetsperspektiv, är det här med vem som har rätt att uttala sig om vad och hur det tolkas. Det kommer jag att spinna vidare på nu. Tack för hjälpen, de som deltog i snacket igår.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar